Ai pus benzină într-un diesel? Nu-i panică man! Află ce trebuie să faci

Ce trebuie să știi și ce trebuie să faci dacă ai alimentat mașina cu combustibilul interzis. Mai pe românește, dacă ai pus motorină în loc de benzină și invers.

wrong fuel 1 big

Primul caz, aproape imposibil de realizat, este alimentarea unei mașini pe benzină cu motorină. Asta deoarece încă din anii ’90 producătorii au micșorat gura de alimentare a rezervorului, concomitent cu cei care realizează pompele de alimentare din stații, astfel că, în afara culorii verzi care strigă „Sunt benzină, scoate-mă de aici!”, țeava de alimentare cu motorină pur și simplu nu intră în gura rezervorului, care este cu mult mai mică. Există și niscai STAS-uri pentru asta, nu are rost să le caut, nici să încarc memoria cuiva cu așa ceva. Diametre diferite și nu mă refer la diferențe de mărimea unei  cote de rulment, căci iarăși nu vor înțelege decât 10% dintre cei care citesc și aproape nimeni/niciunul dintre cei care „se pricep”.

E cam ca atunci când încerci să porți blugii din liceu, tu, acum la 40 de ani. Nu intri domnule, nu mai intri!

Dacă totuși ai reușit să înghesui țeava aia care are cel puțin un centimetru mai mult  în diametru, într-o gaură care este evident mai mică, nu ai nevoie de acest articol. Ești atât de tare încât poți face mașina să leviteze până acasă sau până la service, unde tot prin puterea minții îi vei convinge pe mecanici să facă gratis ceea ce au de făcut.

Sau poți citi mai departe și vei rezolva problema, de cele mai multe ori singur, căci nu vrei să râdă nimeni de tine.

wrong fuel 2

Al doilea caz, probabil cel mai des întâlnit, este alimentarea cu benzină în locul motorinei. Asta pentru că țeava pompei de la stație este mai mică decât gura rezervorului, intră, merge, încape. Și dacă nu te-a frapat mirosul, care nu seamănă deloc cu cel al motorinei, fiind probabil ocupat cu calculul marii economii făcute, căci Doamne-iartă-mă, uite ce ieftină e „motorina” aici, ne-am dori să nu ne înșelăm și să fii de fapt un scârțar. (ptr cei care nu au înțeles, prețul motorinei este mai mare decât al benzinei – sic!)

Pentru că atunci, cu siguranță ai alimentat de vreo 50 de lei, asta după ce ai mers cu becul galben aprins vreo două-trei zile.

Tot ce trebuie să faci, este să pui mâna pe talonul mașinii (certificat de înmatriculare petnru pretențioși) și să afli care este capacitatea rezervorului. Apoi să estimezi cam câtă motorină aveai când ai alimentat. Dacă ești scârțarul care credeam, probabil că mai aveai doi-trei litri. La care ai mai adăugat vreo opt. Asta înseamnă că acum ai în rezervor vreo 10 litri de benzină, în loc de motorină. Și dacă ai un rezervor de 50 litri sau mai mult, ghici ce: nu-i bai! Suntem în România și nimic nu este ceea ce ar trebui să fie. Nici benzina nu are ăia 95 de octani, la fel cum nici motorina nu are cât ar trebui. Știu că o să te doară, pui mâna pe cardul de credit, iei alocația copilului, renunți la fițele de pe Facebook unde te pozezi luând masa în oraș, și faci plinul cu motorină. Cea mai ieftină, care este și cea mai slabă calitativ. Acum vei avea un plin (nici nu mai știi cum arată acul ăla de la rezervor lovind partea superioară a ceasului, nu-i așa?), deci un plin cu motorină „superaditivată”. Te apuci să mergi cu mașina, chiar și când chitroșenia din tine te îndeamnă să ie bicicleta sau tramvaiul. Ca să mai consumi din carburant. Apoi, când ai consumat vreo 10 litri, fugi la stație și iarăși o să te doară, căci o să faci plinul din nou. Ai grijă ca de data asta să nimerești pompa diesel, nu cea cu mâner verde, de la benzină. Gata, te-ai salvat!

Dacă ai făcut plinul greșit și ai cât de cât cunoștințe de mecanică sau ai prins vremurile de sub comunism sau ai vin la curte, la țară, pui mâna pe un furtun (cât mai subțire, nu foarte flexibil si mai ales cât mai lung) și golești rezervorul. Ca un om rău ce sunt, te-aș sfătui să-l golești într-un canal, ca să te usture la lingurică. Poți însă folosi niște canistre, găleți etc. Scoți cât poți (eu am reușit să scot 98% dintr-un rezervor de Passat 1.9 TDI), apoi dai fuga înapoi la stația de alimentare și faci plinul ca să fim siguri de-o treabă. Bine, poți să umpli și numai jumătate de rezervor, că știm că n-ai bani și că, nu am uitat, ești chitră.

Benzina, (amestecată cu motorina), pe care ai scos-o din rezervor, o faci cadou unui nene cu mașină mai veche, de preferință care nu a auzit de ECU, sonde, senzori de detonație etc, adică unul cu o mașină fabricată înainte de 1996. O bătrână Dacie ar fi minunată în acest caz.

 

Concluzii:

Dacă ai pus ce nu trebuie în rezervor, nu te panica!

Dacă ești femeie, panichează-te! Apoi pune mâna pe telefon și sună-ți soțul/iubitul/amantul/fratele.

Nu te arunca să ceri ajutor pe internet, cei mai mulți vor doar să-ți ia banii și sunt tot mai puțini cei care chiar știu ce să facă.

Dacă ești genul care ții șurubelnița în mână ca pe pix, cere ajutor.

Nu te mai lua după toate publicațiile care pretind că știu, ia și analizează logic ce s-a întâmplat, adu-ți aminte de orele de chimie unde erai prea ocupat să ai fantasme cu fundul profesoarei care scria la tablă formule de neînțeles și rezolvă prolema. În timpul pe care l-ai pierdut pe intgernet, citind inepții, erai deja la pompă, alimentând cu ce trebuie.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.